Journal Article
Magnaguagno, Lukas; Hossner, Ernst-Joachim; Schmid, Jürg; Zahno, Stephan
(2023).
Decision-making performance and self-generated knowledge in handball-defense patterns: a case of representational redescription.
German journal of exercise and sport research, 53(2), pp. 217-224.
Springer
10.1007/s12662-022-00868-1
Magnaguagno, Lukas; Zahno, Stephan; Kredel, Ralf; Hossner, Ernst-Joachim
(2022).
Contextual information in situations of uncertainty: The value of explicit-information provision depends on expertise level, knowledge acquisition and prior-action congruency.
Psychology of sport and exercise, 59, p. 102109.
Elsevier Science
10.1016/j.psychsport.2021.102109
Aksum, Karl Marius; Brotangen, Lars; Bjørndal, Christian Thue; Magnaguagno, Lukas; Jordet, Geir
(2021).
Scanning activity of elite football players in 11 vs. 11 match play: An eye-tracking analysis on the duration and visual information of scanning.
PLoS ONE, 16(8), e0244118.
Public Library of Science
10.1371/journal.pone.0244118
Aksum, Karl Marius; Magnaguagno, Lukas; Bjørndal, Christian Thue; Jordet, Geir
(2020).
What Do Football Players Look at? An Eye-Tracking Analysis of the Visual Fixations of Players in 11 v 11 Elite Football Match Play.
Frontiers in psychology, 11
Frontiers Research Foundation
10.3389/fpsyg.2020.562995
Magnaguagno, Lukas; Hossner, Ernst-Joachim
(2020).
The impact of self-generated and explicitly acquired contextual knowledge on anticipatory performance.
Journal of sports sciences, 38(18), pp. 2108-2117.
Taylor & Francis
10.1080/02640414.2020.1774142
Vater, Christian; Luginbühl, Simon; Magnaguagno, Lukas
(2019).
Testing the functionality of peripheral vision in a mixed-methods football field study.
Journal of sports sciences, 37(24), pp. 2789-2797.
Taylor & Francis
10.1080/02640414.2019.1664100
Magnaguagno, Lukas; Grossrieder, Gallus; Moesch, Christian; Joss, Martin
(2017).
The Theory and Practice of a Functional Perspective for Teaching Sport Games.
Sportunterricht, 66(8), pp. 231-236.
Hofmann
Magnaguagno, Lukas; Schmidt, Mirko; Valkanover, Stefan; Sygusch, Ralf; Conzelmann, Achim
(2016).
Programm- und Outputevaluation einer Intervention zur Förderung des
sozialen Selbstkonzepts im Sportunterricht.
Zeitschrift für Sportpsychologie, 23(2), pp. 56-65.
Hogrefe
10.1026/1612-5010/a000163
Book Section
Wannack, Evelyne; Grossrieder, Gallus; Magnaguagno, Lukas
(2013).
Fachdidaktik Sport zwischen Empirie und Praxis.
In:
Stand der Fachdidaktiken in der Schweiz. Ergebnissicherung der Tagung vom 24. Januar 2013 (pp. 73-74).
COHEP
Book
Magnaguagno, Lukas
(2015).
Förderung von sozialen Kompetenzen im Fach Sport: Unterrichtskonzept für die Praxis und Befunde einer sportpädagogischen Intervention.
Beiträge für die Praxis: Vol. 4.
Bern: hep verlag
Conference or Workshop Item
Magnaguagno, Lukas
(3 September 2018).
Soziales Lernen im Sportunterricht (Unpublished).
In:
Kompetenzorientierter Fachunterricht KoFu.
Bern.
03.09.2018.
Vater, Christian; Magnaguagno, Lukas; Luginbühl, Simon; Vogel, Sascha; Hossner, Ernst-Joachim
(February 2018).
Testing the functionality of peripheral vision in a mixed-methods football field study.
In:
Leistung im Sport - 10. Jahrestagung der sportwissenschaftlichen Gesellschaft der Schweiz (SGS). Abstractband.
Magglingen.
08.-09.02.2018.
Magnaguagno, Lukas; Hossner, Ernst-Joachim
(2018).
Kontextuelle Informationen und Antizipation im Handball – zur Rolle des Vorwissens (Unpublished).
In:
11. Sportspiel-Symposium der dvs - Instruktion vs. Selbstregulation.
Heidelberg.
13.09.2018-15.09.2018.
Magnaguagno, Lukas; Conzelmann, Achim
(2014).
Interventionsstudien auf der Primarstufe: wenn Lehrpersonen für die Implementation verantwortlich sind - ein Beispiel aus dem Sportunterricht (Unpublished).
In:
FHNW-Kongress "Forschung und Entwicklung für die Primarstufe! – Potentiale und Herausforderungen".
Brugg.
Magnaguagno, Lukas; Schmidt, Mirko; Valkanover, Stefan; Conzelmann, Achim
(15 February 2013).
Effects of a 14-week intervention in physical education on childrens social self-concept (Unpublished).
In:
Sport Bewegung und Gesundheit im Lebenslauf.
Basel.
Wannack, Evelyne; Grossrieder, Gallus; Magnaguagno, Lukas
(24 January 2013).
Fachdidaktik Sport zwischen Empirie und Praxis (Unpublished).
In:
Stand der Fachdidaktiken in der Schweiz..
Zürich.
Magnaguagno, Lukas
(17 November 2012).
Werte im Sportunterricht (Unpublished).
In:
(Mehr-)Werte im Sportunterricht.
Bern.
Thesis
Magnaguagno, Lukas
(2014).
Entwicklung sozialer Kompetenzen im Schulsport (EsKS): Programm- und Outputevaluation einer sportpädagogischen Interventionsstudie.
(Dissertation, Universität Bern, Philosophisch-humanwissenschaftliche Fakultät)
Software & Other Digital Items
Magnaguagno, Lukas; Zahno, Stephan; Hossner, Ernst-Joachim
(2023).
Open Data: raw data head and back cluster of "The Information Gain of Explicitly Provided over Implicitly Acquired Contextual Knowledge for Behavioral Control".
[Software & Other Digital Items]
Dataset
Magnaguagno, Lukas; Hossner, Ernst-Joachim
(2019).
Open Data: Pattern Detection and Response Correctness [Dataset].
In:
Implicit and Explicit Contextual Knowledge and Anticipatory Performance in Handball Defense.
Magnaguagno, Lukas; Hossner, Ernst-Joachim
(2019).
Open Data: Pattern Detection and Positional Difference [Dataset].
In:
Implicit and Explicit Contextual Knowledge and Anticipatory Performance in Handball Defense.